14 päivän peruutusoikeus iTunes ostoksille EU-maissa
Apple on muuttanut käyttöehtojaan ja nyt EU:ssa voi perua 14 päivän sisään iTunes ostoksensa.
Ennen tämä on toiminut tapauskohtaisesti, mutta nyt sen voi tehdä hieman helpommin. Rahat saa takaisin siinä tapauksessa mikäli ei ole tuotetta ladannut itselleen tai lataus on epäonnistunut – näin homma menee automaattisesti. Alla katkelma ehdoista:
Peruutusoikeus: Jos asiakas päättää peruuttaa tilauksen, hän voi tehdä niin 14 päivän kuluessa kuitin vastaanottamisesta ilmoittamatta mitään syytä, lukuun ottamatta iTunes-lahjoja, joita ei voi palauttaa takaisinmaksua varten sen jälkeen, kun asiakas on lunastanut koodin.
Tilauksen peruuttamiseksi asiakkaan on ilmoitettava meille päätöksestään. Välittömän käsittelyn varmistamiseksi suosittelemme, että asiakas käyttää Report a Problem –linkkiä kaikkien kohteiden peruuttamiseen, lukuun ottamatta iTunes Match–tilauksia sekä, mikäli niitä ei ole ostettu kolmannelta osapuolelta tai lunastettu, Lahjoja ja Määrärahoja, jotka voidaan peruuttaa ottamalla yhteyttä iTunes-tukeen. Asiakkaalla on myös oikeus ilmoittaa meille käyttämällä alla olevaa peruutusmallia tai millä tahansa muulla selkeällä ilmoituksella. Jos asiakas käyttää Report a Problem –linkkiä, ilmoitamme peruutuksen vastaanottamisesta asiakkaalle viivyttelemättä.
Tehdäkseen peruutuksen ajoissa asiakkaan on lähetettävä peruutusilmoitus ennen 14 päivän peruutusajan umpeutumista.
Peruutuksen vaikutukset: Palautamme maksun 14 päivän kuluessa päivästä, jolloin vastaanotamme peruutusilmoituksen. Käytämme asiakkaan käyttämää maksutapaa eikä asiakkaalle koidu mitään menoja takaisinmaksusta.
Poikkeus peruutusoikeuteen: Asiakas ei voi peruuttaa digitaalisen sisällön tilausta, jos sen toimitus on käynnistynyt, kun asiakas on pyytänyt sitä ja hyväksynyt siten peruutusoikeuden menettämisen.
Lähde: Macmaa ja iTunes ehdot
Sosiaalinen media